Week van 11 tot 15 mei (L2)
AFSTANDSLEREN L2 – Week 10 mei
Online moment via Bingel: zie mail klasleerkracht |
|||||
MAANDAG 11/05/2020 | |||||
VAK | ONDERWERP + STAPPENPLAN | MATERIAAL | LINKS | CORRECTIE | |
MOET | Nederlands | Woordpakket 21 : cht/gt en g/ch
-Bekijk het filmpje heel goed. In dit woordpakket herhalen we kort de regel van WP 18 en leren we een nieuwe regel. -Lees alle woorden en de regels op p. 47 eens goed door. -Maak oefening 1 op p.47 |
Tijd voor Taal Accent- Spelling | Filmpje https://www.youtube.com/watch?v=Ag7e7qU67bg | https://www.viavanin.be/bingel/thuisleren/correctiesleutels/ |
MOET | Nederlands | Hoofdletter U
Bekijk het filmpje van de hoofdletter U in je takenlijst op Bingel. Oefen de hoofdletter nu op p. 38 en 39 in je werkboek. |
Karakter
Werkboek B |
Bingel: filmpje Hoofdletter U | |
MOET | Wiskunde | Les 113: De tafel van 1, de maaltafel van 0.
– Korte opfrissing tafel van 9 (Spring de tafel van 9), schrijf zelf een X9 oefening op en beantwoord. Maaltafel 0 en 1
Wat merk je aan het product? Vermenigvuldigen met 0 geeft altijd 0 als product. Geef ook een paar ‘moeilijke’ op 53 X 0 = …, …
De deeltafel van 1
8 verdelen in 1 groepje zorgt voor 8 voorwerpen in het groepje dus dat kun je ook zeggen als ‘8 gedeeld door 1 is 8’. Noteer 8: 1 =1 De deling is 8 gedeeld door 1. Het quotiënt van 8 en 1 is 8. Herhaal nog eens met andere getallen.
Afronding. Bespreek dat je geen blokjes kan verdelen in 0 groepjes. Besluit dat er geen delen van 0 mogelijk is. |
Kladblaadje, maaltafelschrift, 8 voorwerpen,
Reken MAAR p. 56-58. Maaltafelkaartjes x 1 en x 0 |
||
MOET | Wiskunde | WEEKTAAK: Maak tegen vrijdag de herhalingsbundel van de bewerkingen. |
Werkbundel
(Mail) |
Zie correctiebundel | |
TUSSENDOORTJE | Beweging/muzo/… | Vraag of je je mag verkleden in een piraat met spullen die je thuis hebt, kijk naar het volgende liedje van Aadje piraatje en zoek leuke bewegingen bij het lied. We kunnen het dan vrijdag eens aan elkaar laten zien. | https://www.youtube.com/watch?v=yxlmdVn7Xlw | ||
MAG | Nederlands |
|
|||
DINSDAG 12/05/2020 | |||||
VAK | ONDERWERP + STAPPENPLAN | MATERIAAL | LINKS | CORRECTIE | |
MOET | Nederlands | Thema 8 les 10 : Juist lezen
Neem je taalboek B en lees de tekst. A-lezers p. 74, B-lezers p. 75, C-lezers p. 76-77 Neem daarna je werkboek B en maak de oefeningen. A-lezers p. 42, B p. 43 en C p. 44 |
Tijd voor taal accent-Taal
Taalboek B en werkboek B |
||
MOET | Wiskunde | Toets tafel van 9 + extra inoefening alle tafels
Maak de toets van de tafel van 9. Mama/papa mag verbeteren en punten geven. Oefen ook nog eens goed alle tafels in met de werkblaadjes en online op Bingel. |
Toetsblad en werkblaadjes (zie mail)
Bingel: oefeningen in je takenlijst |
Bingel | Zie correctiebundel |
MOET | Nederlands | Woordpakket 21 : cht/gt en g/ch
Bekijk het filmpje over de regels van dit woordpakket nog eens goed. Maak nu de oefeningen op p. 48 in je werkboek. Laat zeker verbeteren door iemand thuis want dit zijn geen gemakkelijke oefeningen. |
Tijd voor Taal- Accent Spelling |
Filmpje https://www.youtube.com/watch?v=Ag7e7qU67bg
Bingel: oefeningen in takenlijst |
|
MAG | Wereldoriëntatie | Natuurspeurtocht: Maak een wandeling en neem het speurblad mee. Hoeveel dingen kun jij vinden tijdens je tocht? Kruis ze aan. | Zie blad (Mail) | ||
WOENSDAG 13/05/2020 | |||||
VAK | ONDERWERP + STAPPENPLAN | MATERIAAL | LINKS | CORRECTIE | |
MOET | Nederlands | Thema 8 les 11: Juist lezen
Neem je taalboek B en lees volgende bladzijden: A-lezers p. 78-79 B en C-lezers p. 80-83 |
Tijd voor Taal – Accent Taal
Taalboek B |
||
MOET | Nederlands | Woordpakket 21 : cht/gt en g/ch
Neem je oefenschrift en schrijf de woorden van dit woordpakket 2 keer over. Je kunt dit ook doen door naar het filmpje te kijken en de woorden zo mee op te schrijven. Mama/papa kan natuurlijk ook als eens dicteren zonder dat je naar de woorden kijkt. |
Oefenschrift | https://www.youtube.com/watch?v=n4cQKTVjzlI | |
MOET | Wiskunde | Les 114: de wijzerklok aflezen tot op een kwartier
-Heeft de leerling het moeilijk met voor en over? Teken een klok en laat hen een brug tekenen, bovenaan de klok. Duid met je vinger ‘kwart voor’ aan. Is mijn vinger al over de brug? Of staat hij er nog voor? Ga dan met je vinger over de 12 naar ‘kwart over’, via de brug. En nu? Bespreek waar de grote en kleine wijzer staat bij kwart over 3. Bespreek dit ook voor half 4 en kwart voor 4. -Maak p. 59-60 nr. 1, 2, p. 61 3a -Verdieping: p. 61 nr. 3b |
Kleurpotloden: rood, geel, blauw en rood.
Kladblad RekenMaar p. 59-61 |
Eventueel:
bingel filmpje nog eens bekijken. |
|
MAG | Dagboek: schrijf iets over moederdag in je dagboek. | ||||
MOET | Nederlands | Extra inoefening: verkleinwoorden
Vul de twee werkblaadjes rond verkleinwoorden in. |
Werkblaadjes
(mail) |
Zie correctiebundel | |
DONDERDAG 14/05/2020 | |||||
VAK | ONDERWERP + STAPPENPLAN | MATERIAAL | LINKS | CORRECTIE | |
MOET | Nederlands | Woordpakket 21 : cht/gt en g/ch
Neem je oefenschrift en dek af waar je het woordpakket oefende. Zet het filmpje klaar en noteer de woorden die gedicteerd worden. Pauzeer het filmpje als je de woorden rustig wil opschrijven. Mama/papa mogen verbeteren en punten geven. |
oefenschrift | https://www.youtube.com/watch?v=rHYUacJxhm0 | Woorden en zinnen dictee: de berg, zich, de pech, de vlieg, ik zag
Ik krijg een slag in mijn gezicht. De knecht slaat op de vlucht. |
MOET | Nederlands | Hoofdletter Y
Bekijk het filmpje van de hoofdletter Y in je takenlijst op Bingel. Oefen de hoofdletter nu op p. 40 en 41 in je werkboek. |
Karakter werkboek B | Bingel: Filmpje hoofdletter Y | |
MOET | Wiskunde | Les 116: optellen met brug.
Los nr. 1 op. Heb je het juist dan kleur je het vinkje groen. Zo heb je de 4 reisbenodigdheden.
Bekijk verder het filmpje en los de oefeningen op. Als je goed werkte dan zet je je naam op het kaartje en kleur je de postzegel.
|
https://www.youtube.com/watch?v=MXxEyVwm5QI
Eventueel ter herhaling: Filmpje TE+E met brug filmpje, kaartje Parijs, E+TE kaartje Londen, TE+TE kaartje Rome. |
||
MAG | Vroeg naar bed … want morgen is het een belangrijke dag! Schrijf in je dagboek hoe je je voelt of maak een tekening. |
Dagboek
(breng dit vrijdag mee naar school) |